ثواب شستن سنگ قبر

 تاکنون شاید بارها مشاهده کرده اید که پس از دفن میت، بلافاصله روی قبر او، آب می ریزند. همچنین هرباری که به مزار می روید روی سنگ قبر، آب میریزید. 

شاید کمتر به دلیل این کار توجه کرده باشید. به راستی فلسفه ریختن آب روی قبر چیست و چرا آب بر روی سنگ قبر ریخته و آن را شستشو می دهید؟ بخش دین و مذهب نمناک پاسخ این سوال رایج شما کاربران را در ادامه آورده است.



دلایل ریختن آب بر روی قبر

یکی از سنت های رسول خدا و مستحبات پس از دفن میت، آب ریختن روی قبر است؛ بدین ترتیب که رو به روی قبله بایستیم و از طرف سر میت دور تا دور قبر را آب پاشی نمائیم و بقیه آب را وسط قبر

در روایات برای این کار علت خاصی ذکر نشده است، اما شاید حداقل دلیل آن این باشد که خاک قبر در اثر پاشیدن آب سفت و محکم شود تا بدن میّت از دستبرد حیوانات مانند گورکن مصون بماند.

آداب زیارت اهل قبور:

  • خواندن قرآن به ویژه سوره های یاسین و توحید
  • پاک بودن زائر
  • ریختن آب پاک روی قبر
  • صدقه دادن برای اموات
  • روبه روی میت بودن به هنگام زیارت
  • لگدمال نکردن قبرها
  • روبه روی میت بودن به هنگام خواندن قرآن و دعا


خرید سنگ قبر

امروزه بسیاری از مردم به دنبال خرید و قیمت سنگ قبر برای فوت شدگان خود هستند و سعی دارند تا باکیفیت ترین و مقاوم ترین این محصولات را تهیه و خریداری کنند. 

شما نیز می توانید برای تهیه بهترین انواع سنگ قبر از همین وب سایت اینترنتی پیش روی خود اقدام کنید و هم اکنون یکی از مناسب ترین این محصولات را در سبد خرید خود قرار دهید. 

وب سایت اینترنتی ما سعی بر آن دارد تا باکیفیت ترین و مرغوب ترین انواع سنگ قبر را برای شما به ارمغان آورد.

.و شما پس از خرید می‌توانید اطمینان داشته باشید که بهترین سنگ قبر را انتخاب کرده‌اید.

 توصیه می‌کنیم که برای خرید بهترین این محصولات فرصت طلایی پیش روی خود را از دست ندهید. وب سایت جنت نوین امروزه یکی از معتبرترین و قابل اعتماد ترین فروشگاه های سنگ قبر می باشد که شما نیز می توانید قبل از خرید مورد نظر خود هر یک از محصولات عرضه شده در این وب سایت را مورد بررسی قرار دهید و سپس با توجه به شرایط خود، یکی از مناسب ترین آن را تهیه و خریداری کنید.

 همچنین می توانید برای انتخاب مناسب ترین سنگ قبر با توجه به بودجه ی خود، با همکاران ما در این وب سایت تماس لازم را برقرار کرده و راهنمایی های ایده آلی را دریافت نمایید


حکم ریختن آب به روی قبر از نظر آیت الله مکارم شیرازی


سوال:آیا گذاشتن گل روی قبر یا آب ریختن روی قبر تاثیری در حال مرده دارد یا این فقط از رسوم عادی است؟

پاسخ :مستحب است بعد از دفن روی قبر آب بپاشند.

سوال:می گویند:«مستحب است روی قبر تازه، آب بپاشند» این استحباب یک مرتبه بوده، یا یک هفته، یا یک ماه، یا یک سال، می باشد؟ و در هر حال چه نفعی برای میّت دارد؟

پاسخ :از بعضی روایات استفاده می شود که پاشیدن آب تا چهل روز مستحب است. ( استفتائات آیت الله مکارم شیرازی )

با توجه به این روایات، شستن قبور یکی از کارهای مرسوم در میان مردم است که منعی برای آن وجود ندارد. با این کار هم سنگ قبرها تمیز می شود و هم نوشته های بر روی آن واضح می شود. همچنین نوعی احترام به میت نیز می باشد.


Comments

Popular posts from this blog

تعمیر تلویزیون سونی در کمترین زمان با استاد تی وی

چرا برندهای بزرگ از چاپ کاتالوگ استفاده می کنند؟